יום ראשון, 23 בנובמבר 2014

טיפול באוטיזם- כל מה שרציתם לדעת



תסמונת האוטיזם , הרבה יותר מוכרת היום לציבור ומתקבלת בהבנה בניגוד לעבר .ישנם שיטות טיפול מגוונות המאפשרות לכל אחד הסובל מהתופעה לבחור בדרך המתאימה לו.


טיפול באוטיזם- איך עושים זאת נכון וברגישות מתאימה ?

לפני עשרות שנים, לא ידע איך לאבחן נכון את הילדים והמבוגרים על הספקטרום האוטיסטי. רבים היו משייכים אותם לקבוצות לא נכונות להם שכלל לא מייצגות את הבעיה שלהם, לדוגמא: פיגור שיכלי, חולי נפש וכד'. היום יודעים שאוטיזם היא תופעה בפני עצמה והיא בעלת קשת רחבה של אנשים מסוגים שונים. כיום ישנם המאובחנים בגיל מאוחר כסובלים מאוטיזם ברמה מסויימת. לעיתים מדובר כבר באנשים נשואים עם ילדים. היום יש הרבה מענה לאנשים על הספקטרום האוטיסטי וישנם טיפולים שונים ומגוונים עבורם.
מהו אוטיזם?
PDD המכונה "אוטיזם" היא הפרעה התפתחותית בעל היקף רחב .האוטיזם לרוב מאובחן אצל ילדים בשנים הראשונות לחייהם או אצל מבוגרים אשר מתעורר חשד לגבי קיום התסמונת אצלם. ההפרעה מתפתחת לאורך החיים .המאפיינים העיקריים המצביעים על אוטיזם הם: יכולת לקויה בשימוש בשפה ודיבור בכלל בתקשורת עם אנשים, יכולת קוגניטיבית נמוכה מהרגיל,קיום דפוסי התנהגות תבניתיים שחוזרים על עצמם, תחומי עיניין מצומצים וייחודיים באופן חריג, יכולת לקויה מאוד בפיתוח וקיום לאורך זמן של יחסי גומלין חברתיים. הספקטרום הוא רחב ובתוכו רצף משתנה מאדם לאדם.
אפשרויות שונות לטיפול באוטיזם
ישנם מגוון טיפולים לסובלים מאוטיזם ,כך שכל אחד יכול למצוא את הטיפול המתאים לו. לדוגמא : הידרותרפיה, טיפול בעזרת בעלי חיים, טיפולים אלטרנטיבים, ביופדבק, פסיכותרפיה , רכיבה טיפולית, ועוד. לעיתים עקב תופעות נלוות ישנם גם טיפולים תרופתיים. יש ילדים שמתחברים יותר לבעלי חיים ולהם רכיבה וטיפולית או טיפול בעזרת בעלי חיים זה הפיתרון. יש כאלה שהמים מרגיעים אותם ונותנים להם תחושת ביטחון ולהם, לדוגמא, יתאים הידרותרפיה.ישנם רבים המשלבים בין הטיפולים השונים ובכך מקבלים יתרונות שונים מכל טיפול וטיפול.
לבעלי הפרעת PDD , אוטיזם ,מגוון של טיפולים העוזרים להתגבר על תסמיני התסמונת ומאפשרים להם להשתלב יותר בחברה , להתגבר על הקשיים הקוגנטיבים ,ללמד אותם דפוסי התנהגות נכונים ועוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה